Multi Fuel Station Kusters winnaar Challenge 2019

Kuster wint Challange 2019
Prijsuitrijking aan Kuster. Beeld: @Foodclicks

Multi Fuel Service Tankstation in Groenlo van Kusters Energy is winnaar geworden van de Challenge 2019. Het deze zomer geopende tankstation is daarmee de opvolger geworden van Voyage Food uit Vierpolders, die vorig jaar de eer kreeg tijdens de tankbeurs in Houten.

De winnaar van de Challenge 2019 werd aan het einde van de eerste beursdag bekend gemaakt en is bestemd voor het mooiste en klantvriendelijkste tankstation. De tweedaagse beurs voor tankstationondernemers van Tankpro trok op de eerste dag wel aanmerkelijk minder bezoek dan de vorige editie. Die editie werd toen voor de eerste keer tweedaags gehouden. Het lijkt er vooralsnog op dat deze keuze de beurs toch geen goed doet.

Innovaties

Ondanks het aandachtspunt van het bezoek, kende de beurs wel enkele innovaties. Zo bracht groothandel Foox in combinatie met Pizza Si een vernieuwend concept voor tankstations om op eenvoudige manier pizza’s en pizzabroodjes te bakken. Ook Lekkerland toonde een groot aantal nieuwe activiteiten die eenvoudig door ondernemers zijn op te pakken en waarmee zij onderscheidend kunnen zijn. Vooral op het gebied van duurzaamheid. Zo werd de samenwerking toegelicht met Boerschappen, die automobilisten de gelegenheid geeft producten van lokale boeren in de shop aan te schaffen. Ook de maaltijdpakketten van Boerschappen kan de automobilist afhalen bij het tankstation dat deelneemt. Maar de groothandel uit Son presenteerde ook de soepen van Soupalicious, die gemaakt zijn van groente- en snijafval. Lekkerland ontwikkelde in het kader van duurzaamheid ook een eigen concept dat voedselverspilling moet tegengaan. Met ‘Weg met voedselverspilling’, kunnen ondernemers producten, die tegen de houdbaarheidsdatum aanlopen, met korting aanbieden. Lekkerland heeft hiervoor een speciale verpakkings- en promotielijn ontwikkeld.

SWO de Splinter

Verder was er op de beurs een reukloze frituur te bewonderen, waarmee zonder afzuiging snacks en frites zijn af te bakken. Toonde Dunkin’s drie concepten waarmee het bedrijf de petrolbranche wil veroveren. En maakte SWO de Splinter, een inkooporganisatie voor zelfstandige tankstationorganisaties, haar nieuwe strategie bekend, vormgegeven met een nieuwe website en een nieuw logo. Maar nog belangrijker: de organisatie gaat in de service naar leden meer toe naar een modulair systeem toepassen waarbij leden verschillende diensten kunnen afnemen. Het akkoord daartoe werd voorafgaand aan de beurs door de (bestuurs)leden gegeven.

Bron: @FoodClicks, Steffen van Beek