Koffie- en donutketen Dunkin’ introduceert drietal petrolconcepten

Dunkin'introduceert drietal-petrolconcepten
Beeld: Dunkin Donuts

Koffie- en donutketen Dunkin’ introduceert drie concepten voor de petrolsector. Op de vakbeurs voor tankondernemers in Houten worden de voorbeelden getoond. Het gaat om een on-the-go-concept, een pop-upstore en een combinatieconcept van Dunin’ met ijsproducten van Baskin-Robbins.

Dunkin’s timmert de laatste tijd fors aan de weg met samenwerkingen met New York Pizza, Jumbo supermarkten en tankstation De Lucht langs de A2. Die laatste heeft er ook toe geleid verdere stappen te zetten met presentatieconcepten binnen het petrolsegment, naast de eigen winkels in de steden en op drukke plaatsen zoals het outletcenter in Roosendaal.

Frozen Dunkin’ machine

Bij het on-the-go-concept getoond wordt een speciale Dunkin’ unit geïnstalleerd, waarbij de klant zelf een keuze kan maken uit de warme dranken, waaronder cappuccino, latte, espresso, warme chocolademelk en thee. De gebruiker betaalt hiervoor met eigen betaal- en bankkaart. Daarnaast biedt het bedrijf een primeur met de introductie van de Frozen Dunkin’ machine, waar klanten zelf een Dunkin’ Frappe, Dunkaccino, iced latte of macchiato kunnen bereiden. Bij de warme dranken liggen de donuts voorverpakt in doosjes van 1, 2 of 4 stuks.

Baskin-Robbins

De Dunkin’ pop-up store betreft een compleet Dunkin’ restaurant, die op locatie wordt gebouwd en waar het assortiment van een reguliere winkel beschikbaar zal zijn. Bij het derde concept worden de donuts gecombineerd met het ijsmerk Baskin-Robbins. Dit ijs wordt in verpakkingen van 120 ml en 500 ml vanuit een speciale Baskin-Robbins vriezer aangeboden.

Bron: @FoodClicks, Steffen van Beek