CarwashCafé eerste lunchroom in een stand-alone wascentrum in Nederland

hello carwash cafe capelle aan den ijsel dico geroen visser wasstraat

In Capelle aan den IJsel heeft Hello Carwash zojuist de deuren geopend. Twee wasstraten, een interieurbaan, 25 stofzuigplekken en 4 VIP ruimtes om oa. auto’s te poetsen. Op zich is dit al bijzonder maar nog opmerkelijker is de ruime horecagelegenheid met de naam CarwashCafé. Immers, het betreft de allereerste bij een stand-alone wascentrum in Nederland.

Jeroen Visser van Hello Carwash: “Doelstelling is altijd geweest om een optimaal wasproduct te bieden, een super schone auto dus. Het betrof nieuwbouw met een aanzienlijk stuk grond. Vandaar dus 2 wasstraten, een interieurbaan, een groot stofzuigplein en VIP plekken. Maar al snel werd er ook gedacht aan de klant zelf. Leeuwendeel van de stand-alone carwashes hebben de policy van ‘wassen en wegwezen’. Alleen carwashes met ook een interieurbaan hebben veelal een koffieautomaat staan voor de klant. Wij wilden verder gaan en een heuse horecagelegenheid integreren in ons wascentrum.”  

Gedurende de interieurreiniging een lekkere kop koffie drinken

Na het natte deel (wasstraten) en de interieurbaan komt de wasklant automatisch bij het  CarwashCafé terecht. “De klant die voor het wasprogramma inclusief interieurreiniging heeft gekozen dient uit de auto te stappen, waarna de auto op de lopende band wordt geplaatst. En dan begint het interieurreinigen. De bandsnelheid is ongeveer 4 meter/minuut en de interieurreiniging duurt tussen de 10 en 12 minuten. De klant kan met de auto meelopen of direct naar het CarwashCafé lopen voor onder andere een kop koffie, tosti of ambachtelijk ijs. Wasklanten met een goedkoper wasprogramma worden naar het stofzuigplein geleid, ook direct gelegen bij het CarwashCafé.”

Potentieel
“Als we kijken naar het aantal verwachte wasklanten dan biedt alleen dat al een aanzienlijk potentieel. Daarnaast ligt ons wascentrum op een centrale plek in Capelle (aan een zeer drukke weg) met veel bedrijven in onze nabije omgeving. Het CarwashCafé heeft daarom dan ook een apart ingang.”

Luxe tafels en stoelen. Vooraan de vitrine waar binnenkort het ambachtelijk ijs komt

Tosti World
Het CarwashCafé heeft 16 zitplekken en ruime tafels. De ruimte is ongeveer 70 m2 groot en heeft een luxe uitstraling (stevige tafels en luxe leren stoelen). Het is assortiment is beperkt en bestaat uit tosti’s, drank, koffie/thee/fris en ambachtelijk ijs. Maar gezien het een  carwashgelegenheid betreft wel voldoende.

“Qua food bieden we momenteel alleen een assortiment ambachtelijke tosti’s aan. Hiervoor zijn we een samenwerking aangegaan met de firma TostiWorld (Hello Carwash betaalt een vergoeding voor de formule. TostiWorld regelt de inkoop en traint het personeel van CarwashCafé). Samen met dit bedrijf hebben we een menu samengesteld bestaande uit de segmenten Vlees, Kip, Vegetarisch en Exclusief. In totaal staan er 15 soorten op het menu. Op de balie bevinden zich 3 tosti-ijzers waarmee we de producten maken. De ingrediënten zijn vers en de tosti’s worden ter plekke gemaakt. Onze medewerksters hebben recent van TostiWorld een training gehad in het bereiden en over hygiëne.”
De enige vitrine in het Café betreft die voor gekoelde flesjes drinken.

De Wandpanelen met het Tosti – en Koffie assortiment moeten nog opgehangen worden

What Else en IJs
Voor de koffie heeft men gekozen voor een Nespresso baristo. “Nespresso heeft natuurlijk een grote naamsbekendheid en we mochten ook nog eens gebruik maken van George Clooney in onze uitingen. Daarnaast biedt de Nespresso baristo een uitmuntend kwaliteit. Ons koffie assortiment bestaat uit 8 producten en daarnaast bieden we ook exclusieve thee aan.”

Binnenkort wordt de ijsvitrine gevuld met 8 smaken ambachtelijk schepijs. “Dit doen we met IJssalon Capri uit Zierikzee. Ook in dit geval maken we gebruik van hun formule, waar we een vergoeding voor betalen. Equipment en personeel is van ons.”